Адреса:
Історія технікуму
 
На площі Слави, що розташована перед вокзалом залізничної станції Полтава-Південна, знаходиться Полтавський фаховий коледж транспортного будівництва. Це місце доволі багатолюдне і жваве, адже поруч – залізничний вокзал, зупинка громадського транспорту, автостанція.
 
Хоча технікум засновано в 1925 році, нинішнє приміщення він займає з 1953 року.
 
– Ми шукали відомості стосовно цієї будівлі, робили запити в архіви, але отримували відповіді: «Рік будівництва невідомий», – розповів колишній директор Полтавського будівельного технікуму транспортного будівництва Василь Рибка. – Місцеві старожили розповідали, що до війни в цій будівлі була загальноосвітня школа. Під час війни її зруйнували, а відбудували в 1949 році за проектом архітектора викладача технікуму В.Явникова. Для навчального закладу, який поступово розростався, це приміщення було замалим, тому вирішили добудувати крило. Так, у 1953 році будівля набула сучасного вигляду. Де ж до цього часу базувався технікум, дізнаємося в наступній передісторії створення та розвитку цього навчального закладу.
 
У 1920-х роках в умовах початку індустріалізації постала проблема збільшення спеціалістів залізниці. Тому дирекція Південної залізничної дороги в 1925 році створила Полтавську профшколу механічної спеціальності, яка розташувалася у невеликій двоповерховій споруді колишнього кондукторського резерву. Тут спочатку навчалися переважно діти залізничників і колишніх безпритульних. У навчальному закладі готували техніків шляхів сполучення другого розряду механічної спеціальності. З 1930 – 1931 років профшкола стала називатися Полтавським залізничним технікумом механічної спеціальності. У 1933 році технікум розпочав зарахування учнів на спеціальність техніка-шляховика з чотирирічним навчанням. Відтоді заклад став називатися Полтавський шляховий технікум Південної залізничної дороги.
 
Підготовку техніків-шляховиків тут здійснювали понад тридцять років (до 1964 року). Для розширення закладу в 1935 році управління Південної залізничної дороги передало технікуму двоповерхову будівлю контори будівельної ділянки, що у провулку Товарному, 3, яка вдвічі була більша за попереднє приміщення. На той час предмети у навчальному закладі викладали російською мовою (лише з 1991 року перейшли на українську), тому в народі прижилася його назва «путейський».
 
З початком війни за наказом Народного Комісаріату шляхів сполучення 7 вересня 1941 року почалася евакуація технікуму в Чкаловський (Оренбурзький) технікум. Вихованці навчального закладу проявили себе на всіх фронтах стійкими захисниками Батьківщини. Після звільнення Полтави від німецьких окупантів споруда навчального корпусу в основному вціліла. Заняття в технікумі відновилися з 1 листопада 1943 року. Найповніше вирішення питань капітального створення навчально-виробничої бази закладу здійснюється з початку 1950-х років. Це був період щорічного проектування і будівництва різноманітних об'єктів: нового навчального корпусу, переобладнання старого навчального корпусу по провулку Товарному, 3 під гуртожиток, будівництво їдальні та облаштування приміщень чотирьох цехів у навчальних майстернях, облаштування любительської кіностудії. Усі ці досить складні питання того часу були успішно вирішені, й у 1953 році учні технікуму успішно розпочали навчання в новому корпусі на площі Слави, 1. Будівля має корисну площу 3400 кв. м, що майже втричі більше, ніж у старому навчальному корпусі. Тут розмістилися двадцять просторих аудиторій, актова зала на 400 місць, бібліотека, читальна зала, спортивні приміщення та інші кімнати. Це дозволило довести кількість учнів до 600 осіб.
 
 
З 14 серпня 1954 року технікум отримав назву Полтавський будівельний технікум транспортного будівництва (ПБТТБ). На стіні головного фасаду будинку в 1965 році встановили мармурову меморіальну дошку. На ній зазначено: «У 1935 – 1939 роках тут навчався Герой Радянського Союзу Володимир Миронович Ніколаєнко (1920 – 1944).
 
З 2021 року технікум перейменований у Полтавський фаховий коледж транспортного будівництва.

Про нас!

Пошук по сайту

Рекомендуємо

УВАГА

Зворотній зв'язок

Статистика

Проверить тИЦ и PR
Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

МОН України

Гарячі лінії

УКЦ/ДСЯО

(c) warrсan 2012